برگزاری کنسرت ویژه بانوان «پارلا» در تهران
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۶۸۱۲
خبرگزاری آریا - موسیقی ما- تهیه کننده گروه موسیقی بانوان «پارلا» از برگزاری کنسرت این گروه به همراه حرکات آیینی و سنتی آذربایجان (ویژه بانوان) در 26 و 27 آبان ماه سال جاری در شهر تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «غلامرضا میرزازاده»، تهیه کننده و مدیر برنامه گروه «پارلای تبریز» در گفت و گو با خبرنگار ما، درباره کنسرت موسیقی این گروه آذربایجانی که ویژه بانوان برگزار خواهد شد، گفت: گروه موسیقی آذربایجانی «پارلا» که پیش از این اردیبهشت سالهای 1396، 1397 و 1398 در تهران کنسرت پرشوری برگزار کرده بودند، این بار به خوانندگی ماریا یزدانی در تاریخ های 26 و 27 آبان 1398 در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهند رفت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: این چهارمین کنسرت گروه «پارلا» در تهران خواهد بود و به همت موسسه ندای ایماژ تبریز برگزار میشود.
ناگفته نماند که فاطمه محمدی و ساناز جهانبخش نیز طراح و کارگردان این کنسرت هستند. میرزازاده درباره ماریا یزدانی، خواننده و سرپرست گروه «پارلا» عنوان کرد: شروع فعالیت موسیقایی «ماریا یزدانی» از سال 1376 در گروه کودک و نوجوان صدا و سیمای مرکز تبریز بوده است. آواز، سلفژ و صداسازی را زیر نظر اساتیدی همچون «اسفندیار قره باغی»، «خسرو نژادآریا»، «مسعود امیرسپهر» و «رضا رنج آزمای» فرا گرفته است. از فعالیتهای این هنرمند میتوان به همکاری با گروههای موسیقی «باریش»، «آوای شهریار»، «ایماژ» و «سس» بعنوان گروه کُر و بک وکال اشاره کرد.
وی ادامه داد: همکاری در تولید و اجرای دهها موسیقی نمایش، فیلم و سریال، برنامه های تلویزیونی و آلبومهای موسیقی و حضور در جشنوارههای متعدد داخلی و خارجی، اجرای موسیقی در هفتههای فرهنگی ایران در کشورهای ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان نیز از جمله ثبت شدهها در پرونده هنری «ماریا یزدانی» میباشد. مدیر عامل موسسه ندای ایماژ تبریز افزود: گروه حرکات فاطمه محمدی اولین گروهی است که با اسم گروه «پارلا» از تبریز در تالار وحدت تهران برروی صحنه رفته و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. او آرزو دارد که در شهر اولینها (تبریز) به همراه پارلا روی صحنه رفته و برای همشهریانش به اجرای برنامه بپردازد.
سئودا مارالباشی (پیانو)، لیلا برزگر (ناغارا)، سمیرا مرکب سازی(قارمان)، سیما گنجهای (سازهای کوبه ای)، ایپک تبریزی (تار)، چیچک تبریزی (کمانچه) پانیذ ستاری(قانون)و آیلین میرزازاده (پرکاشن و بک وکال) در این کنسرت به هنرنمایی میپردازند. این در حالی است که مریم نریمانی، ندا زرافشان، چیچک عمرانی فر، لیندا مهین، فاطمه شالی، فریبا سهرابی، ساناز صابری، آیدا امیرعصامی و الناز شمس زاده دیگر اعضای گروه اجرایی را تشکیل میدهند.
شایان ذکر است که علاقمندان می توانند، بلیت های این کنسرت را از طریق سایت iranconcert.com و گیشه فرهنگسرای نیاوران خریداری نمایند.
منبع: خبرگزاری آریا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
قیمت بلیت کنسرتهای تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
به گزارش همشهری آنلاین، از ابتدای امسال، سقف قیمت بلیت کنسرتهای پایتخت به مرز ۹۰۰ هزار تومان رسید که این اتفاق، برخلاف آنچه انتظار میرفت، اگرچه در ابتدا، سکتهای موقت را در روند استقبال مخاطب رقم زد اما اکنون نگرانی خاصی از این بابت احساس نمیشود و فرآیند استقبال از اجراهای زنده، بهمانند قبل بازگشته است.
افزایش ۱۰۰ هزار تومانی سقف بلیت کنسرت، تا چه اندازه منطقی و درست است؟طبیعی بود که در ابتدای سال جدید، قیمت سالنها به عنوان بزرگترین هزینه برگزاری یک کنسرت، بهمانند سایر اقلام، با درصدی رشد همراه است. برای سال گذشته، قیمت گرانترین سالن پایتخت، برای ۳ روز پایانی هفته، ۴۲۰ میلیون تومان بوده است. این رقم با هزینههای دیگری چون صدا، الایدی، بیمه مخاطبان، پارکینگ، اتاق تشریفات، سالن پذیرایی و ... هزینهای حدود ۵۰۰ میلیون تومانی را روی دست تهیهکنندگان میگذاشت. حالا به این رقم بیفزائید دستمزد خواننده، گروه نوازنده، صدابردار و ... را که سبب میشد تا حتی اگر ۳۰ صندلی یک کنسرت خالی بماند، آن برنامه، صرفه اقتصادی چندانی برای تهیهکننده موسیقی نداشته باشد.
حالا و با شروع سال جدید، هزینه برخی سالنها، با رشد حدودا ۱۰درصدی مواجه شده است که این مهم سبب میشود تا تنها، هزینه اجاره سالن و متعلقات آن به چیزی درحدود ۵۵۰ میلیون تومان برسد که برای چنین وضعیتی، چارهای جز افزایش قیمت بلیت وجود ندارد. اکنون حتی بیم آن میرود که با شروع دور جدید کنسرتها از پایان ماه صفر (نیمههای شهریورماه) باز هم سالنداران، هزینه اجاره سالن را افزایش دهند.
طی خبری که به گوش خبرنگار ایرنا رسیده، درابتدا، تهیهکنندگان رقم ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را بهعنوان سقف قیمت بلیت کنسرت برای سال جدید پیشنهاد میدهند اما این رقم به ۹۰۰ هزار تومان تعدیل یافت و درمقابل، کف قیمت بلیت که برای سال گذشته، رقم ۳۴۰ هزار تومان بود، به ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. بنابراین هماکنون کنسرتهای پایتخت، بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان به فروش میرسد.
چه کنیم که کنسرت از حالت یک کالای لوکس خارج شود؟کنسرت سالهاست که با این اعداد و ارقام، به یک کالای لوکس تبدیل شده که برخی اقشار جامعه، استطاعت بهرهمندی از آن را ندارند. استقبال بسیارخوب مخاطبان از کنسرتهای جشنواره فجر سال گذشته که قیمت بلیتهایش از ۹۵ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر بود، نشان داد که درصورت کاهش مبلغ بلیت، سایر اقشار نیز از این اتفاق، استقبال خواهند کرد بنابراین اگر قرار باشد در شرایط عادی نیز استقبال خوبی از کنسرتها صورت بگیرد، در وهله نخست باید هزینه سالنها پائین بیاید.
تهیهکنندگان رقم ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را بهعنوان سقف قیمت بلیت کنسرت پیشنهاد میدهند اما این رقم به ۹۰۰ هزار تومان تعدیل یافت و کف قیمت بلیت نیز به ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد
در این مقوله، توجه به چند نکته بسیار ضروری است: این سالنها، طی سانسهای صبح خود، میزبان برنامههای مختلفی هستند که درآمدزایی بسیارخوبی از این محل کسب میکنند و بنابراین دلیلی ندارد که برای سانسهای شبانه که طبیعتا باید خالی باشند و برنامهای در شب برگزار نمیشود، چنین ارقامی را از کنسرتگذاران دریافت کنند.
ثانیا اگر هم بخواهیم به استانداردهای جهانی این حوزه توجه کنیم باید بگوئیم که اولا، هیچیک از این سالنها، اختصاصا برای برگزاری کنسرت ساخته نشدهاند و عموما سالنهای همایش هستند که بعضا پخش فیلم نیز میکنند بنابراین نباید هزینه سالنهای تخصصی کنسرت را دریافت کنند. همچنین این سالنها، هزینههایی چون پارکنیگ، بیمه انفرادی و ... را به کنسرتگذار تحمیل میکنند که سبب میشود تا هزینه نهایی کنسرت بالا برود.
حتی برخی از این سالنها، فاکتورهای عجیبی برای کنسرتگذارها میپیچند. مثلا بکاستیج در تمام جهان، به همراه سالن در اختیار گروه قرار میگیرد اما برخی سالنهای پایتخت، بابت این امکان و جدای از هزینه سالن برگزاری، هزینههای سنگینی دریافت میکنند که سبب میشود تا افزایش مبلغ بلیت به تنها راهکار کنسرتگذار برای صرفه اقتصادی تبدیل شود.
باید فرهنگ کنسرتگذاری را تغییر دهیمدر این شرایط، سالندار، تنها به دریافت هزینه سالن خود میاندیشد و برایش مهم نیست که قیمت تمامشده بلیت چقدر میشود. بنابراین نخستین گامی که باید در مسیر اصلاح قیمت بلیت برداشته شود، ترمیم هزینه سالن و واقعی کردن قیمت اجاره سالن است. وگرنه فعالان حوزه موسیقی که شامل گروه صدابرداری، نوازندگان، خواننده و ... میشود، با درک مصائب این حوزه، دستمزدهایی غیرواقعی طلب نمیکنند. سنگ بزرگ پیش پای کنسرتگذاران، هزینه سالن است که امیدواریم تا انتهای امسال، مشمول جراحی اقتصادی شود چرا که قطعا بهای بلیت برای سال آینده، میلیونی خواهد شد که برازنده برآیند فرهنگی کشور و سرانه نشاط اجتماعی آن نخواهد بود.
ضمن اینکه با احداث آسمانه هنر ایران، این مشکل تاحدودی مرتفع خواهد شد اما ضروری است تا زمان بهرهبرداری از این سازه ایرانی - اسلامی، نسبت به این جولان قیمت سالنهای کنسرت، یک واکنش درست صورت بگیرد تا هزینه این نرخگذاریهای سلیقهای، از جیب مردم پرداخت نشود.