کنسرت های آنلاین در قرنطینه چقدر مخاطب داشتند؟/ مشارکت دور از انتظار خانواده ها در برنامه های مجازی
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۵۲۲۷
سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران گفت: کنسرت های آنلاینی که در دوران کرونا برگزار شدند، به استناد آمار فنی ارسال شده حدود 30 تا 35 میلیون مخاطب داشتند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن فتاحی سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران درباره عملکرد این مرکز در دوران کرونا گفت: ما بعد از شیوع کرونا برنامه هایمان را در حوزه های فرهنگی و اجتماعی تعطیل نکردیم و توانستیم تغییر رویکرد بدهیم و با توجه به اینکه برنامه هایمان نمی توانست اجتماع محور باشد، در حوزه فضای مجازی تمرکز کردیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: اما در این زمینه کرونا تنها علت نبود و می توان گفت که باعث شد تا ما زودتر این اقدام را انجام دهیم و بر حسب عدالت توزیعی تلاش کردیم که فرهنگ و هنر را از حالت یک کالای لوکس خارج کرده و به یک کالای همگانی تبدیل کنیم تا حداقل همه بتوانند در معرضش قرار بگیرند و اگر تمایل و علاقه داشتند بتوانند از آن استفاده کنند که در همین راستا ایده فعالیت های مجازی شکل گرفت.
فتاحی با بیان اینکه تلاش کردیم فضای کاریمان یک خطی نباشد و با مخاطب تعامل داشته باشیم، توضیح داد: در این راستا ما از 2 بستر صداوسیما و فضای مجازی بهره بردیم و با توجه به شرایط هرکدام برنامه هایی را تدارک دیدیم. مانند مسابقه اسم فامیل و خونه مونی که برنامه های جدیدی در تلویزیون بودند و الان هم بحث نمایشنامه خوانی به نام خوانش را داریم.
وی با تاکید بر بازخوردهای بالایی که از سوی مخاطبان گرفته اند، گفت: ما گاهی اوقات در تهران برایمان امکاناتی موجود است که دیگر برایمان عادی شده است اما این امکانات در برخی شهرهای دیگر به این شکل وجود ندارد. به همین دلیل وقتی ایده ها در فضای مجازی ارائه شد، به واسطه فضای مجازی توانستیم مشارکت خوبی از سوی خانواده ها داشته باشیم. خانواده های بسیاری درگیر مسابقه خونه مونی شده بودند که در شرایط فعلی تعامل بسیار خوبی به حساب می آید. در هر خانواده چند نفر درگیر تولید کلیپ شدند. یا ما مسابقه قرآن با چند هدف برگزار کردیم. آیه های آرامش دهنده را انتخاب کردیم که افراد در حوزه های مختلف درباره آن تولید اثر کنند که آثار ارسالی فوق العاده و بی نظیر بودند.
سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر راهی باز شده که ادامه دادن آن می تواند به ارائه تولیدات در فضای مجازی رونق بدهد و تغییرات شگرفی هم ایجاد کند.
وی در پاسخ به این پرسش که برگزاری کنسرت های آنلاین به چه شکلی صورت می گیرد و شما چه صرفه ای از این بابت دارید؟ توضیح داد: ما مانورمان در این بخش روی مسئولیت اجتماعی بود که در این باره حتی برخی گروه ها هم ریسک داشتند و برخی نوازندگان هم به دلیل کرونا در کنسرت آنلاین حاضر نمی شدند که نوازنده جایگزین برای آنها انتخاب می شد. البته ما دستمزدی هم به گروه ها پرداخت کردیم چون باید فضای کسالت بار منزل ماندن را تلطیف می کردیم. به همین دلیل هزینه ای که باید صرف ایجاد نشاط اجتماعی میدانی می شد، در این بخش صرف شد.
وی ادامه داد: چون از پول بودجه عمومی هزینه کردیم، به همین دلیل درست نبود که بخواهیم بلیط فروشی داشته باشیم و مغایر با سیاست عدالت توزیعی ای بود که پیشتر توضیح دادیم به همین دلیل کارها رایگان پخش شد و معتقدیم پس از این نیز در این فضا و در این ایام می بایست فعالیت های اینچنینی رایگان باشد. از طرف دیگر نگاهمان به گروه های هنری حمایتی نیز بود چون فرهنگ و هنر بیشترین لطمه را از کرونا خورد.
وی درباره میزان مخاطبان کنسرت های آنلاین نیز توضیح داد: کنسرت های آنلاین به استناد آمار فنی ارسال شده حدود 30 تا 35 میلیون مخاطب داشتند. شما فرض کنید یک سالن مدام پر و خالی شده و در یک ساعت تعداد مراجعینی که آمده اند و رفته اند، جزو مخاطبان حساب کرده ایم و عددمان تجمیعی است. این به معنایی است که هرکس توانسته ورود موفقی به پلتفرم داشته باشد، جزو مخاطبان ما بوده است.
فتاحی همچنین در پاسخ به این پرسش که نمایشنامه خوانی در حوزه تئاتر حوزه تخصصی تری است که شاید بازگشت هزینه آن کمتر باشد، ورود شما به این حوزه چطور بود؟ عنوان داشت: ما تلاش کردیم که همه حوزه های هنر را تا جایی که می شود یکبار در معرض دید همگان قرار دهیم. اگر میخواستیم به سراغ تئاتر برویم، باید به سمت تله تئاتر می رفتیم و آن را سفارش می دادیم تا ساخته شود که باز هم امکانش نبود. به همین دلیل به سمت نمایشنامه خوانی رفتیم که هم وجه آن لاین بودن آن برقرار باشد و هم اینکه خیلی از گروه های تئاتری امکان اجرای صحنه ای نداشتند ولی امکان نمایشنامه خوانی داشتند.
وی درباره ادامه برنامه سازی برای تلویزیون نیز اظهارداشت: برنامه های ما در شبکه های نسیم و تهران بود که ابتدا برای فضای مجازی تعریف شده بودند اما خوشبختانه تلویزیون استقبال کرد و ما هم آماده تعامل با همه دستگاه ها و سازمان ها برای ارتقای نشاط اجتماعی هستیم. در همین راستا به امید خدا تلاش داریم تا قسمت دوم خونه مونی را به زودی با تغییراتی آغاز کنیم. ایده برنامه بسیار خوب بود و فکر نمی کردیم با این کیفیت و حجم از تولیدات مواجه شویم. برنامه چون در گام نخست با ضعف هایی همراه بود تلاش کردیم که آن ها را احصا کنیم و امیدوارم به سمتی برویم که یکی از برنامه های تعاملی خوب را داشته باشیم که مردم هم از آن لذت ببرند.
منبع:فارس
منبع: دانا
کلیدواژه: کنسرت های آنلاین نمایشنامه خوانی همین دلیل داشته باشیم فضای مجازی تلاش کردیم گروه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بلینکن: فضای مجازی، دلیل انتقادات گسترده از اسرائیل است!
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به تجاوز بیش از ۶ ماهه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و نسلکشی آشکار فلسطینیان در این باریکه، مدعی شد که دلیل انتقادات گسترده از اسرائیل، تا اندازهای به فضای مجازی مربوط است!
ادعای بلینکن در جریان بحث و تبادل نظر با «میت رامنی» سناتور جمهوریخواه ایالت یوتای آمریکا در اندیشکده «مککین» مطرح شد. رامنی این سوال را مطرح کرد که «چرا در بحبوحه جنگ غزه، تبلیغات برای اسرائیل تا این اندازه وحشتناک است؟ چرا افکار عمومی به حماس کاری ندارد؟ پیشنهاد آتشبس روی میز است اما جهان همچنان به اسرائیل میتازد؟»
بلینکن در واکنش یادآور شد که در زمان آغاز کارش در واشنگتن در اوایل دهه ۱۹۹۰ «همه یک کار مشابه میکردند و برای اطلاع از رویدادهای جهان، روزنامه میخواندند و شبکههای تلویزیونی ملی را تماشا میکردند.»
وی در ادامه مدعی شد: اما امروز در دهه ۲۰۲۰ با جریان «وریدی» اطلاعات توام با انگیزههای جدید و دادههایی که هر میلیثانیه بهروز میشود، سروکار داریم و فضای مجازی روایت را تحت تسلط دارد.
دیپلمات ارشد آمریکایی مدعی شد: امروز در اکوسیستم فضای مجازی، مفاهیم، تاریخ، حقایق گم میشود و احساسات و تاثیر تصاویر، غالب است. نمیتوانیم خیلی درباره آن مبالغه کنیم اما فضای مجازی تاثیر بسیار، بسیار، بسیار چالشبرانگیزی بر روایت دارد!
بلینکن پس از پیوند دادن فکاهی واکنشهای شدید بینالمللی به پروپاگاندای فضای مجازی، گفت که یکی دیگر از دلایل انتقادات از رژیم صهیونیستی را «رنج و درد مداوم انسانها در نوار غزه خواند.»
رژیم صهیونیستی پس از بیش از ۶ ماه بمباران و تجاوز به نوار غزه و افزایش روزافزون شمار کشتهشدگان (شهدا)، با انتقادات شدیدالحن جامعه بینالملل روبهرو شده است. کارشناسان سازمان ملل متحد بهرغم اعمال نفوذ آمریکا و غرب، در ماه مارس اعلام کردند که «دلایل و مدارک منطقی برای وقوع نسلکشی در نوار غزه وجود دارد.»
در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوارز غزه پس از عملیات «طوفانالاقصی» حماس علیه صهیونیستها در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، تاکنون حدود ۳۵ هزار فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیدهاند.
کد خبر 6098200